Iar poezia ales-am contra prozei pentru că rostește tomuri pe-o pagină cât palma...

vineri, 4 ianuarie 2019

Copacul


Mi-am așezat crengile
În formă de copac,
Mirosul l-am pus în ele
Și i-am dat flori,
Albe, roz, galbene în mijloc,
Și albine să le ducă iubirea
În fructe dulci ori amare.


Uneori am luat copacul în brațe
Și l-am străbătut până în vârf,
Cei de jos au crezut că sunt pierdut 
Când am atins cerul cu mâinile.

O ramură nevăzută ochiului muritor
S-a întâlnit cu ramura mâinii mele stângi
În dreptul inimii ș
i a sărutat-o cu un fior
De dincolo de timp.

Mi-a fost frică urcând,
Crengile se rupea 
Mai repede chiar 
Decât puteam eu să urc,
Trosneau prea repede, prea trist
Chiar mai tragic
Decât puteam eu să le acopăr cu plânsul.

Am simțit durerea a o mie de spini
Toți ascuțiți, toți mlădioși,
Cu o traiectorie sinuoasă
Prin simțurile mele,
Luate la rând de încercările vieții.

În solul elementar,
Arat de plugul anotimpurilor,
O sămânță am pus,
Și în ea m-am semănat eu în întregime,
Veșnic pregătit să refac copacul,
Florile, fructele, frunzele.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ți părerea! Ce ai simțit citind această poezie?