Iar poezia ales-am contra prozei pentru că rostește tomuri pe-o pagină cât palma...

marți, 25 iulie 2017

Plămânii nestatornici


De atâtea ori în viețile trecute
Mi-am făcut drum în coaja copacului
Tăind înspre inimă culcuș cald.
Poate l-a durut, dar n-am întrebat
Niciodată lemnul când se aprinde
Dacă simte cum îl brăzdează
Jăraticul cu fața fierbinte.
Nu am întrebat dacă-i place
Pădurii cum îi cânt
Presentimentul durerii
Ce-o voi avea în curând
Când om voi fi printre oameni.
O, n-am întrebat,
Pentru că mereu necuvântul cânta
Bucuria de a fi una cu totul.
Dar astăzi sunt om
Și am instrumentele unui stăpân,
Știu ce e binele și răul,
Dar nu mă pot opri
Din a greși oricâtă cunoaștere aș avea
Fiindcă minciuna
A crescut prin cuvinte
Și respiră odată
Cu orice bulă de aer
A plămânilor mei nestatornici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ți părerea! Ce ai simțit citind această poezie?